Odčervujete své psy? Eliška pravidelně dostává tablety Dehinel plus Flavour

Milí čtenáři, dnešní článek píšu já, panička. Eliška si užívá krásného počasí a běhá po zahradě. Chtěla bych vám říct něco o zdraví a hygieně své feny, konkrétně o tom, jaká používám antiparazitika, jak často ji koupám a zda ji poctivě čistím zuby. Do komentářů mi můžete napsat, jak to máte se svými mazlíky vy. 

Odčervování 

Znáte to, pes jde, a co mu přijde zajímavé, strčí do tlamy nebo alespoň pořádně olíže. Pro nás je to něco nepředstavitelného, pro psy je to velice příjemná a zábavná činnost. Ochutnávání některých „dobrůtek" se jim ale může vymstít. Třeba v podobě vnitřních parazitů.

Nejčastěji jde o škrkavky a tasemnice. Pejsek je kvůli nim netrpělivý, svědí ho zadeček, může rychle hubnout, trpět chudokrevností, hrozí dokonce i nákaza nějakou nemocí. Určitě nechcete, aby vašeho pejska něco takového potkalo! Já teda rozhodně ne, a tak Elišku odčervuju. 

Kupuju jí tablety Dehinel Plus flavour. V balení jsou dva prášky a Elišce stačí pouhá polovina, takže nám jedna krabička vydrží docela dlouho. Správně by se měl pes odčervovat co 3-4 měsíce, přiznám se, že jsem v tom zatím nebyla úplně poctivá. Mezera mezi jednotlivými odčerveními trvala obyčejně půl roku. Teď, když mám dítě, bych chtěla být svědomitější. Držte mi palce! 


Přípravek proti klíšťatům 

Spousta lidí fandí antiparazitním obojkům. Jsou účinné a vzhledem k tomu, že vydrží celou klíšťovou sezonu, vycházejí nejlevněji. Já jim ovšem moc nefandím, nelíbí se mi představa, že má Eliška neustále něco na krku. Proto používám antiparazitní spot-on pipety. Nemůžu říct, jestli se mi nějaká značka osvědčila výrazněji než jiné. Klíčem k úspěchu je spíše častá aplikace, než dobrý výběr. Od dubna do června dávám Elišce roztok už potřech týdnech. 


Doplněk výživy na klouby

Protože Eliška ráda běhá, a to i v lese a v horách, už od štěněte ji dávám doplňky stravy na klouby. Týká se to pouze aktivní sezony. Přibližně v září, nejpozději v říjnu končíme. V zimě lenošíme, tak to není třeba!

Čištění zubů

Za toto se stydím. 
Když byla Ela štěně, byla jsem plná elánu na čištění jsem ji zvykala. Bohužel jsem z toho nějak upustila. Je to hrozný boj! Bohatě nám stačí česání. Od ústní hygieny jsme upustily. Možná bych se do toho měla opřít znovu, ať nemusím za pár let řešit potíže se zubním kamenem. Třeba by pusinky od ní tolik nesmrděly... 

Koupání

Zběžnou sprchu má Eliška celkem často. Venku ráda hrabe, tak je potom celá špinavá. Důkladné koupání se šamponem má pouze dvakrát do roka, na jaře a v prosinci, aby byla krásná u stromečku. Po koupeli ji důkladně utřu, trochu vyfénuju, aby jí nebyla zima a potom následuje nekonečné vyčesávání obrovských chuchvalců. 



Jak pečujete o zdraví a krásu svých pejsků vy?




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Háravá fena z pohledu fenkařky

Panička mi začala čistit zuby